Upp & ned

Upp & ned – Gör om detta den som kan!
Idag steg jag upp mycket tidigare än jag brukar för att skjutsa yngsta dottern till flygplatsen. Passade på att ta en sväng om Nova för att ev hitta nya skor och nya jeans. Då fick jag sms från en pappa som lydde sin dotter som sagt  …
– Du måste sms-a mormor att det är Öppen skola idag.
Mormorn (jag) åkte så klart till skolan. Jag var enda besökaren och fick chans att se hur de arbetade med vårtecken och speciellt snödroppen. Det var så lugnt och fint i klassrummet vilket gjorde mig glad. Inget stök eller bök! Alla jobbade fint. Två vuxna jobbade med klassen.

Väl hemma var jag urhungrig men Milton måste ut först. Äntligen skulle jag sätta mig ned med kaffe och rabarberpaj efter lunchen. SVTforum bjöd på Stefan Löfvéns (s) inledningstal på s-kongressen. Jag brukar ju följa partiernas kongresser – gillar politik – har ett stort samhällsengagemang – det borde alla ha!

Vad händer!? Kolla bilden! Hela rabarpajtallriken hoppar till och far runt. Försöker rädda den men ack ack ack. Byxbenen och mattan täcks av grädde och pajen hamnar på det uppochnedvända fatet.

Bra att ha hund vid sådana tillfällen!

*suck*

 

One thought on “Upp & ned

THANKS for stopping by! Wishing you all the best!

