Ska jag byta?

Cherry Körsbär Det är ju bara förunderbart! Solen skiner. Det är varmt ute. Körsbären står så VACKERT i blom! Just nu använder jag mig av en speciell inställning där jag kan välja hur bakgrunden ska framträda. Jag har börjat undra om jag “vuxit ur” min Canon EOS 500D? Eller är det bara så att jag skulle vilja ha en ny systemkamera?
Sedan har jag kommit på att jag hellre skulle vilja ha folk & gatuliv som årstema i st f som nu abstrakt & musik i denna bloggen. Jag har nämligen redan tröttnat på det abstrakta men jag tröttnade aldrig på FEET eller PEOPLE. Dessutom gillar jag svartvitt och det passar bra för streetlife.

Ska jag byta???????

Tisdagstema – Vackert.

13 thoughts on “Ska jag byta?

  1. Så härligt att du har varmt och skönt även hos dig. Här gassar solen som vanligt och himlen är blå 😉 En verkligt vacker bild du visar. När jag ser dina foton som t.ex den här blir jag inspirerad att lära. Du skriver att du använder en speciell inställning och kan välja bakgrundens framträdande ska framträda. Hmm.. jag har en Canon Eos600D som jag fick av maken tillsammans med olika objektiv för drygt ett år sen. Då kunde jag absolut noll om foto. Vet inte om jag kan så mycket mer nu. Tycker det är svårt att lära kamerans alla finesser 😕 Men jag upptäckte aillafall intresset för att fotografera. Nä.. nu blir jag ju långrandig. Inte nog med att jag bestämt att ta en bloggpaus som börjar kännas lite trist kan inte låta bli att kika in hos andra ändå 😉

    Om du har råd tycker jag du ska köpa en ny systemkamera och sälja den du har på blocket eller liknande. Du verkar duktig på finesser och och om du redan kan din kamera så skulle iallafall jag köpa en ny.

    Folk & gatuliv och dessuotm i s/v tycker jag låter betydligt mer intressant än Abstrakt och Musik. Det har du ju haft ett tag så självklart ska du byta årstema. Tycker jag.. som älskar “Streetlife” 🙂
    Gud vad långt det blev. Du får radera min kommentar när du läst. Folk kan ju börja undra 😉

    Like

  2. Träden är ljuvliga när de blommar! Och om du redan är inne på tanken att byta så bör du nog göra det. annars kommer du bara fortsätta grunna på det. Känns alltid skönt när beslutet är taget 🙂 Lycka Till!

    Like

  3. Jag hade gjort som jag själv kände 🙂 Gör det, så blir det omförbyte för dig, du som mycket gärna trixar o mixar med både kameror o inställningar o bilder 🙂 Vackert nu med Körsbärsträden i blom 🙂 Ha de… Lycka till med det du väljer 🙂

    Like

  4. Har du pengar över så byt upp dig…. eller köp ett nytt fint objektiv. Det finns inget roligare att att få lite nya teknikprylar 🙂
    Men glöm inte bort att ibland behöver man bara testa nya sätt att fotografera…. att utmana sig själv.

    Like

  5. Ett körsbärsträd i blom är ljuvligt vackert! Något att se fram emot!
    Klart att du ska byta årstema om du känner för det! Dina abstrakta bilder har varit fantastiska att titta på, men jag tror att folk- och gatuliv kan vara väl så intressant! Blir spännande att se hur du gör!

    Like

  6. Japp, jag tror du växt ur din kamera…så mycket som du fotograferar så kan det behövas en uppgradering…jag tror det kommer ge dig massor! Underbar bild bjuder du på!

    Ha en skön tisdag i solen!

    Like

THANKS for stopping by! Wishing you all the best!

