Kulturmöte

idag_20130903

Öknens dofter ligger här på bordet vid min iPhone. Mitt namn är skrivet i calligrafi. Men g finns inte så det blev en annan bokstav i stället. Jag kände mig väldigt ensam som icke-muslim bland många muslimer – nästan alla män. Eventet hölls i Lunds Stadshall vid Stortorget. Det var dels en utställning och dels några tal. En professor från Riyadh, Saudis ambassadör, Lunds vice Ks-ordf …

Matbuffén var fantastiskt god! Och jag knöt kontakt med Fatima som målar med henna. Jag har saknat att få mina händer hennamålade men nu ska det bli igen 🙂

Parfymerna jag fick prov på ska jag testa också. Jag går nog dit fler gånger 🙂

THANKS for stopping by! Wishing you all the best!

