Dags att hoppa i!

Åh – jag har varmvatten! Ska firas med hett bad alldeles snart.

Realtid – SMS-ar med N – Ååååh …. här också!!!!

Vilken underbar dag! Jag är så glad att jag kan njuta av livet och det gör jag storligen. Tar liksom vara på varje stund. (Men jag har fortfarande problem med magen – särskilt när jag går – får krampont då och då. dessutom är artrosen i tårna mer illa just nu av någon anledning. men detta får inte solka ner!!!!!!)

Jag njuter och njuter och njuter och …..

Har varit i varenda herraffär inom minst en mils diameter! Ingen sådan i ull har de – en sådan jag vill köpa till N. Nej vinterkollektionen har liksom inte kommit än – hit. Hemma finns det säkert! Och på flygplatsen.

Gick en kvällsrunda – in på ZARA – hittade en polotröja till mig. Nu inhandlat svarta byxor, fräcka boots, polotröja, svart jacka – jag är helnöjd!!!! Byxorna är super och kostade knappt 100 kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bestämmer mig för att sitta och titta på folk – fotograferar de som flanerar förbi på Váci – så det blir Annas café. Men ikväll är jag inte sugen på rosé. Väljer en “vinprovning” med tre röda. Första och sista var goda. Mittersta hade en underbar arom men smaken föll inte rätt på min tunga. Men det passade mycket bra till den ostbiten som jag gillar minst. Tala om två som passar ihop men inte funkar var för sig … ha ha.

När det var dags att åka hem bestämde jag mig för att skämma bort mig! Jag hade ju redan gått mina 10 000 steg meddelade Fitbit.
– Hur mycket kostar det till Basilikan, frågade jag cykelkillen med tatuering på armen (man kan ju välja kille).
– 3000 Forint, svarade han och fortsatte, Ok?
– Nej, sade jag.
– 2000, sade han.
– OK! sade jag (nöjd smålänning som alltid vid prutning) ha ha.

Hemfärd i stilla vältrafikerade natten. Mina artrostår var såååå glada. Varmvattnet sätts på och spaknappen kontrollerades. Den fungerade. Husvinet upphällt. Dags att hoppa i!

Cykelskjuts hem

THANKS for stopping by! Wishing you all the best!

