RainDropped Web

Idag blev det av. Jag fick komma till en läkare. Helvetesontet i fötterna!!! Tårna är “ordentligt sletna” konstaterade läkaren efter att ha kollat tidigare röntgen. Jag fick värk-och inflammationshämmande tabletter. Vill ju egentligen inte ta …. men …!!! Ska också få fötterna tejpade av sjukgymnast. Det brukar hjälpa, sade läkaren. Jag börjar med att testa en tablett. Mmmmm faktiskt – det gör mindre ont. Men det susar förfärligt i öronen just nu. När jag är fokuserad på mitt bildarbete brukar jag inte höra suset. Men nu gör jag. När jag känner efter hur det känns i fötterna. Ska värken försvinna får jag nog ta de två rekommenderade. Och två gånger om dagen. Tänk om jag blir av med värken! Tänk om!!!!

Kameran var med idag. Regnet hängde i luften och framförallt på blad, bär och i spindelnät. Kul att fotografera men svårt att hålla kameran blickstilla. Åh jag kan röra fötterna utan att de gör ont. *lycka* De ligger på fotpallen framför mig. Datorn i knät som vanligt. SVTforum på. Jag njuter av mina nytagna bilder. Naturen är otroligt – så fascinerande. Regndroppar som pärlband kantar kronbladen på kvarvarande rosor. Till och med en pistill är prydd med droppar. Sedan hittar jag en spindel som hukar under ett kronblad och vars nät är fyllt med små gnistrande droppar. Jag blir så glad för sådana överraskningar. Ja faktiskt lycklig.

På vägen hem köpte jag två presenter till mig själv. Ett dussin glas till riktigt bra pris – snygga också. En BW blus på öppet köp. Jag kan ju ångra mig.

Ikväll är det Filosoficirkel. Det brukar alltid vara intressant.

Blue Spider and RainDropped Web

THANKS for stopping by! Wishing you all the best!

