Fasta fett farligt

Skön dag. Efter skön natt. Sol. Märkte inte särskilt mycket av den utlovade stormen under natten. Idag blir det fotorunda med fortsatt blå-tema. Trivs verkligen med blått filter för blåtonade foton.
När jag närmade mig centrum såg jag en flicka med samma mössa som W har. Flickan höll en kompis i handen som höll sin mamma i handen. Jag tänkte fotografera dem men tänkte sedan att de kanske inte skulle gilla det.
Jag tänkte vidare:

Samma mössa som W. Den är nog skön. Lagom luftig runt håret. Bättre än min täta varma. Undrar vilken färg det var W har ….

… när jag blev avbruten av en glad röst:

– Hej Mormor!

Det var ju mitt GullHjärta ❤ Vi kramades när hon kommit över gatan. De var på väg till bio.

Fotorundan gick ne’rom Stadsparken och sedan upp och runt i sta’n. Buss hem. Fötterna klarade rundan faktiskt ganska/riktigt bra. Hungrig när jag kom hem. Broccoli och omelett. Omeletten gjorde jag på 2 ägg, lite havremjölk, lite mjöl, hackad ost vilket hälldes ner i smörstekt vitlök och sesamfrön. Jättegott! Mätt och kaffesugen efter detta.

9995 steg. När jag hämtar påfyllning i kaffekoppen kommer det att burra i armbandet. Jag är beredd. Två chokladbollar var kvar sedan W-s senaste besök.

två chokladbollar
frestande välsmakande
fasta fett farligt

Blu Health Track

THANKS for stopping by! Wishing you all the best!

