Alice Bah Kuhnke – Public Service

Fattar inte att tiden går så fort egentligen! Känns som tiden går fortare nu när man är pensionär. Varför? Hur i hela fridens dar hann jag med allt när jag var yngre, hade små barn och jobbade! Nu gör jag ju bara det jag tycker är kul och jag hinner inte med en bråkdel! Varför? Visst är det märkligt!

Idag använde jag mina “masajskor” (MBT) och det fungerade bra. Hade mindre ont i fötterna. Inte ens vid 6000 steg började det kännas outhärdligt som det annars brukar göra. Kanske jag bara inbillar mig.
Inatt hade jag väldigt ont.

Följer nyheterna. Följer BBC. Följt Liberalernas kongress – lite. Nu vill jag veta vad liberalerna menar med #liberal. Vissa av liberalerna agerar som myndighetspersoner som vet bäst över oss andras vetande. Det ogillar jag i högsta grad. Inte ett dugg liberalt!

Alice Bah Kuhnke – kulturministern – borde se som sitt viktigaste uppdrag att få Public Service att agera som ett Public Service. Det blir en extra utmaning för henne som miljöpartist! Public Service i Sverige är ju så vänster och så miljöpartistiskt! Det märks i allt! Hur man ställer frågor …. mm mm så uppenbart! Så fel! Så illa för Sverige! tror inte Kulturministern klarar detta 😦

Är annars så trött idag …..

Blue Flowering Window

THANKS for stopping by! Wishing you all the best!

