Vad gör jag egentligen?

Jag hinner inte med allt jag vill! Därför har jag inte skrivit här på några dagar. Känner att jag måste organisera mig bättre. Vill att det ska kunna ske effektivt omkring mig. Allt detta tvingar mig att tänka efter: “Vad vill jag allra helst göra? … och … Vad skulle jag kunna låta bli att göra?”

T.ex. 365foton … ett tu tre känns det som ett tvång …. man hamnar efter … försöker ta igen … tvingande … man vill ju genomföra … slutföra … inte ge upp … det blir ett kämpande … när det borde vara lustfyllt. Hur kan jag då organisera mitt deltagande? … slå ihop det kanske med något annat jag också gör regelbundet? … detta funderar jag på just nu.
Jag var färdig att ge upp i förrgår men igår lyckades jag ta igen massor och nu har jag bara de 52 valfria temana kvar – vilket känns lättare. Jag har deltagit sedan 2009 – 7 år – Himmel! Tyvärr finns inte 2009-bilderna kvar eftersom jag bytte server för den bloggen. Jag har 273 följare på nuvarande blogg.

Häromdagen skapade jag en ny blogg – beskriver verkligheten – den tredje inriktad på viktiga samhällsfrågor.

Vad håller jag egentligen på med?

  1. Samhällsengagemanget – beskriver företeelser i samhället – verkligheten – nyhetsnörd – följer “allt” – tänker, skriver, debatterar, bloggar, ….
  2. Fotograferar och fotobloggar – har tre egna fotoutmaningar – deltar i andra utmaningar – utvecklar mitt fotograferandet – bildredigerar –
  3. Skriver /bloggar – prosa och poesi – deltar i flera utmaningar – …
  4. Målar, ritar, bildredigerar – skapar bilder – illustrerar – utvecklar – låter olika tekniker mötas – …
  5. Försöker hålla ordning på alla mina bloggar – låter vissa framträda mer andra mindre – skapar nya när behov inträder – ….
  6. Försöker hålla ordning på mig själv här – nu – i världen – …
  7. Promenerar – förhoppningsvis minst 10 000 steg per dag.
  8. …. plus lite till … upplevelseorienterat mestadels inom kultursektorn …

Blue - Life going round and round

One thought on “Vad gör jag egentligen?

THANKS for stopping by! Wishing you all the best!

