Christmas Market Budapest

Kom förbi denna sidan med citat av filosofen Confucius. Medan jag läste citaten – fastnade jag själv speciellt för några – tänkte på viss typ av människor när jag läste andra … tänkte sedan att det skulle vara intressant att sitta med en grupp filosofi-intresserade amatörer och lärda för att diskutera varför man fastnar för speciella …. bara en tanke …

De två citaten jag fastnade vid först när jag läste:

“I am not bothered by the fact that I am unknown. I am bothered when I do not know others.”
― Confucius

och

“Life is really simple, but we insist on making it complicated.”
― Confucius

Stämmer precis!

Idag under min walk_about med kameran – åh milde tid vad folk ute!!!! Det gick ju inte att komma fram! Verkade som om hela Europa var i Budapest. Och vilka trevliga scenframträdanden! Unga talangfulla musiker. Speciellt två tjejer – PetraNoraMusic! En spelade elektrisk fiol och den andra elgitarr. Youtube-klipp klart nu 2st.

Det var nästan svårt att lämna marknaderna och folklivet. Klockan blev mycket.

Under tiden i Paris slöts äntligen avtalet #COP21

Blue PetraNoraMusic

 

THANKS for stopping by! Wishing you all the best!

